HTML

Holland kaland by Dorka

Otthon hagytam a két sulimat és eljöttem fél évre a sajtevők, tulipánok, fapapucsok , csatornák és a vicces sütik országába(: Ha érdekel mik történnek velem, olvass bele!(: szép napot!

Friss topikok

  • Sziémi: Ez egy trip! :D (2012.02.19. 19:39) 1 hónap
  • Sziémi: :) (2012.02.19. 19:38) Nem tűntem el
  • thefacebook: Köszönöm a választ. Az is egy nagyszerű megoldás, hogy ide raksz be képeket. (2012.02.19. 18:18) A hét tanulságai
  • fannimumu: sármja a haja:)) (2012.01.20. 10:01) Pilot

Címkék

First impressions

2012.01.24. 14:35 dorka.rotterdamban

 Tegnap volt az első nap az iskolában. Megbeszéltük a többiekkel, hogy együtt megyünk. Ez nagyon jó mert bennem akkora káosz van a sulit illetően, mint még sose. Általában ugye a Terroregyetemre tök felkészülten megyek minden félév elején. Időben megnézem milyen tantárgyakat akarok felvenni, aztán jön a fight az ETR-el és ő dönt felettünk, hogy mi lesz a sorsunk. Most meg, még egy 2012-es határidőnaplóm sincs. Csak a Szedrem.

Itt kb. semmit sem tudtam(: Először is, csak pénteken tudtuk meg a kódunkat amivel be lehet lépni az itteni etr-be, alias SIN-ONLINE-ba, és addigra már a legtöbb tantárgy lezárt. Másodjára, fogalmam se volt mit vegyek fel. Na nem gond, kiválasztottam pár tantárgyat. Tegnap az első feladat maga az épület megtalálása volt, a H bulidinget kellett megkeresni. Komolyan mondom, ha nem lennének a többiek, én tuti nem lennék sehol(: Olyan nagy ez a campus.Pedig általában elég jól tájékozódom meg minden, de most nem??? Ugye igen? Végül odaértünk, az első órám History of International law volt. Egy nagyon fura zseni ugyanakkor totálisan zakkant öreg bácsi jött be órát tartani,de nagyon vicces volt(: Na és a szint: névtáblaként előre kinyomtatott, EUR logoval ellátott papírt kaptunk amire csak rá kellett írni a nevet, meg, hogy melyik suliból, honnan jöttünk. Hát igen, nem a kitépem a papírt módszer. 

A bácsi nagyon vicces volt, de majd leestem a székről amikor egyszercsak megkérdezte tőlem, hogy "Do u know proffessor Hamza and Földi?" .... Puff, kiderült az öregről, hogy Római jog kutató.... és kisbarátok egymással. Nem akartam mondani, neki, hogy mi az, hogy hát persze, a kis nyomi húzott meg a Római Jog alapvizsgán elsőben... úgyhogy csak kinyögtem egy 'yes'-t.

Egyébként meg lenyomta a Nemzetközi Jog tanszék idei első óráját. Még azt is tudtam, hogy 1648 Vesztfáliai béke, szóval eléggé keménynek éreztem magam(:

Na jó. Most itt meg kell állnunk egy pillanatra és olyat kell tennem amit hát..... Az az igazság, hogy akármennyire is utáltam K. Á.-t jót tett az órája, mivel nagyjából értettem a dolgokat. Nem azt mondom, hogy mindent, mert írtam fel szavakat, de nagyjából ment.  Szóval nem szívesen teszem, de köszi K.A. na meg Hisztis M.!!

Aztán el kellett mennem még ügyet intézni a tanulmányi osztályon. Ismételten meg kell állapítanom, hogy nem otthon vagyok. A helyzet a következő volt: ki kellett nyomtatnom egy papírt az ETR-ből, aztán aláírattatni, beszkennelni, majd elküldeni e-mailen haza. És tudjátok mit? Ahelyett, hogy elküldtek volna le, hogy vegyek 20 € ért egy chip kártyát a nyomtatáshoz és menjek vissza, behívtak a pult mögé, kinyomtatták, beszkennelték nekem.. Emlékeztek otthon Szarkánéra? -nyugodjon szegénykém békében a nyugdíjas éveiben- de hol csinált volna ilyet??? Na jó, azért amíg Index-aláírási joggal nem rendelkeznek mint az Nj titkárnő addig kutyafülék, nade akkor is.(:

Nem tudtam felvenni egy kurzust(lásd szokásos probléma etr--bentem a titkárnőhöz, és azonnal beírt a kurzusba........)

Jó, egyik ámulatból a másikba estem. Ezután volt a következő órám, Philosophy of Human Rights. Na ez már nem volt olyan vicces mert itt egy elég kemény nő van és szerintem sokat is kell majd rá tanulni. Viszont meg kell állapítanom, hogy akármennyire is szidom az ÁJK-t elég jó alapot kaptam. Itt is egy csomó mindent már tanultam, holott a többiek meg nem, mert náluk pl. nincs is NJ, nemhogy emberjogok...mi meg azért elég jó képzést kaptunk. Viszont az órák hosszúsága eléggé rendszertelen, mert pl. a reggeli órám 2 és fél órás volt!! ez pedig egy és háromnegyed.

Ezután még szétnéztem a könyvesboltba, jó drágák a könyvek..... lehet fénymásolni fogom, nem tudom. 

Elindultam a bankba, de sajnos bezárt már 6kor( 5-ig voltam suliban), úgyhogy ez mára maradt, de már nagyon idegesítő, hogy nem tudok sehol sem fizetni. 

Nem baj, ma ezt is elintéztem. Aztán voltam a boltban, itt nem messze. Albert Heijn a neve, olyasmi mint a Lidl, kb. ez a legolcsóbb. Meséltem már milyen itt a vásárlás? Hát minden mint a Kinder tojás, csak ha kinyitod tudod meg, hogy mi van benne. Pl.: sajtot venni. Na passz, mivel kinézetre kb. egyforma, de mivel nem értem mi van ráírva....eddig még jókat vettem.A víz. Nem a szokásos kék rózsaszín felállás van....Sonka, ránézésre, tej ránézésre, kenyér is. Viszont  megvan az új kedvencem: Stroopwafels a neve, kerek karamellával a közepén, igazi holland csoda. nyamiiiiiii(: Persze minden nagyon drága, nem a magyar átlagkeresethez van igazítva. 2 €-n alul nem kapsz semmitse, nem akarom már átszámolni folyton, de egyszerűen ez a 310 Ft( vagy ma épp mennyi???) nem megy ki a fejemből.

A bicó vásárlással viszont szerencsém van. A lány aki itt lakik szombaton hazamegy, és eladja nekem a cangát 15 €-ért. Elég rozoga de neki működött szóval nekem is jó lesz(:

Ja és még egy extra fontos közlemény: tegnap amikor jöttem haza a suliból van egy kis füves bokros rész a járda mellett és egy egér szaladt el előttem. Normál esetben visítanék, de most annyira meglepődtem, hogy ilyen itt van, hogy totálisan el is felejtettem. Jó tudom, nem meseországba jöttem, de akkor is sokkal másabb mint otthon. Majd csinálok fényképeket, és töltök fel, csak nem tudom, hogyan kell ide.

Természetesen tegnap is esett, miazhogy, jégeső volt. Persze eláztam de ezen már nem csodálkozom. Csak szegény Uggi...........Amúgy a hollandok nem normálisak, erre már végérvényesen kezdek rájönni. Pulcsiban, sőt van aki rövid pólóban biciklizik.... a fű. tuti az az oka(:

Azt írtam már, hogy amikor megérkeztünk Rotterdamba beültünk a taxiba, természetesen szakadt az eső, és Nathasa Bedingfield száma ment az Unwritten, amiben azt énekli, hogy " Fell the rain on your skin.." Nahát, ez volt az első jel, azóta is érzem(: Egyébként meg érdekes párhuzam, de régen volt a The Hills az Mtv-n, lányok szerintem van olyan köztetek aki nézte, nemcsak én, és annak is ez a főcím zenéje, amikor Lauren elköltözik L.A.-be....(:

Remélem azért ennyire nem kap majd el a holland érzés(:

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkarotterdamban.blog.hu/api/trackback/id/tr373744156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása