HTML

Holland kaland by Dorka

Otthon hagytam a két sulimat és eljöttem fél évre a sajtevők, tulipánok, fapapucsok , csatornák és a vicces sütik országába(: Ha érdekel mik történnek velem, olvass bele!(: szép napot!

Friss topikok

  • Sziémi: Ez egy trip! :D (2012.02.19. 19:39) 1 hónap
  • Sziémi: :) (2012.02.19. 19:38) Nem tűntem el
  • thefacebook: Köszönöm a választ. Az is egy nagyszerű megoldás, hogy ide raksz be képeket. (2012.02.19. 18:18) A hét tanulságai
  • fannimumu: sármja a haja:)) (2012.01.20. 10:01) Pilot

Címkék

Pilot

2012.01.19. 21:27 dorka.rotterdamban

 A repülőn alvás nagyon ... kényelmetlen. Valahogy ezt a részét mindig elfelejtem a dolognak, és amikor ismételten megtörténik, akkor újra tudatosítom magamban, hogy na ezt ne felejtsd el, mert utána nem térsz normálisan magadhoz vagy 2 órán keresztül-bármennyi időt is aludtál. 

Itt vagyok, Rotterdamban. Kb. 10 hónapja erre a napra készültem, mégis amikor tényleg indulni kellett, már nem voltam annyira bátor mint az elején....

Katasztrófális vagyok, ha búcsúzkodásról van szó, ez be is bizonyosodott... Sajnos ez van, nem könnyű eljönni, főleg úgy, hogy normálisan el sem tudsz köszönni, mivel az ÁJK-n még javában tombol a vizsgaidőszak nevű csúnya, 7 hétig tartó bacilusáradat.

Persze egy ilyen utazásra rá kell ám készülni. Először is fel kell mérni a terepet, hogy hova is indul az ember lánya...Én is így tettem, el is kezdtem időben nézelődni, és albérletet keresni. Csakhogy nem jött össze, nem válaszoltak a leveleimre, vagy ha nagy ritkán jött is valami, azzal bibi volt.

Így alakulhatott ki az, hogy én, aki a határidőnaplója szerintem élte az életét, és amiben a nagy zűrzavar ellenére mindig minden fixen meg volt adva-s bármennyire is folyton rohanásban teltek a napjaim az ÁJK-BTK- és többnyire a Rózsa utca között- tehát én aki aztán tutira nem ezt akarta, úgy jöttem ide, hogy nincs hol laknom.

Ami persze nem teljesen igaz, mert foglaltunk anyával szállodát-mivel anyu kikísért- és volt egy telefonszámom.

Tehát Anyu én és a 4 bőrönd megérkezett tegnap Eindhovenbe. Innen kb. még egy óra Rotterdam vonattal. 

Ahogy kijöttünk az airportról nyilak mutatják merre van a busz ami elvisz Eindhoven Central Stationre. Hollandiában kb. mindent automatából kell venni. Tehát első pénzköltésem is így történt, 3€ egyből fejenként a buszra. Itt általában működik az első ajtón történő felszállás. A busszal kb. 20 perc alatt elértünk az állomásra ami nagyon jó is volt, mert ahogy megnéztük 15 perc volt még a vonat indulásáig Rotterdamba. Ez remek is lett volna, csakhogy az automata nem akarta elfogadni a bankkártyát.... ezért nagy rohanás közepette, az állomás másik végén vettünk jegyet rendes jegyeladónál, és futottunk a 4 bőrönddel, hogy elérjük a vonatot, ami éppen sikerült is.

Rotterdamba megérkezve szakadt az eső. Innen elmentünk a hotelba, ahonnan felhívtam a telefonszámot ami talán a hőn áhított kamer-hez vezethet. Fel is vette a pasas, és aztán meg is beszéltük, hogy holnap, azaz ma megnézhetem, és ha jó már itt is maradhatok.

Tegnap azért még kicsit szétnéztünk. Tudni kell, hogy itt a közlekedési eszközöket ov-chipkaart-al lehet igénybe venni. Ez olyan mint egy bankkártya és neked kell rá pénzt feltölteni.Amikor felszállsz a buszra, villamosra, metróra előtte oda kell érintened egy érzékelőhöz, ami kiírja, hogy mennyi pénzed van rajta és, hogy mennyit vesz le. Fontos, hogy leszállásnál is oda kell érintened, mert akkor veszi le a végleges összegedet. 

Amúgy a közlekedés nagyon drága, nem csoda, hogy mindenki lerobbant ósdi bicóval jár, a szakadó esőben is akár, mivel az kb 15€ ért van. Úgyhogy én is fogok venni egyet, aztán ha ázok, akkor ázok.....

Nahát végre eljött a mai nap, amikor is megnézhettem A kamert. 

Hát.. nem a Rózsa utca az egyszer biztos, de nagyon jó helyen van, van benne minden ami kell, bár nem annyira szép, de szoba, és csak 350 € ami nem hátrány, főleg ezen a környéken nem. Na és az, hogy ez a pasas legalább felvette a telefont, holott az a sok levél amit elküldtem válasz nélkül maradt.

Komolyan mondom, Rotterdamban iszonyat nehéz szobát találni. Novemberben kezdtem el, és minden áldott nap kerestem. És semmi. Szóval aki ide akar jönni, az nem tudom mit csináljon, vagy akkor inkább válassza az őszi félévet, akkor állítólag könnyebb találni szobát. 

Na mindegy, itt vagyok végre a kamer-ben, ami végülis nem rossz, de ha itt lesz Noémi akkor sokkal jobb lesz vele!

Holnap megyek az új suliba is, már alig várom, hogy végre találkozhassak valakikkel(:

Egyébként itt nagyon kedvesek az emberek. Akárkit ha megkérdezek, mert pl. nem találtam a boltot, kedvesen segítenek. Itt nagyjából mindenki beszél angolul, ami így jó nagyon, bár a boltban azért volt pár gondom, mert nem értem mi van ráírva... nade majd lassan rájövök mik azok amiket meg akarok venni... Egyébként ma a boltba az egyik néni odajött hozzám és mosolyogva mondott nekem valamit hollandul-amit nyilvánvalóan nem értettem, ezért mondtam neki angolul, hogy sajnálom,de nem értem, erre angolul is elmondta: "I just said I love your hair!!" Bár a néni nem tudja, de azonnal a barátomnak tekintettem(:

Most azt hiszem ennyi, folytatom hamarosan! szép napot(:

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkarotterdamban.blog.hu/api/trackback/id/tr443591512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása