HTML

Holland kaland by Dorka

Otthon hagytam a két sulimat és eljöttem fél évre a sajtevők, tulipánok, fapapucsok , csatornák és a vicces sütik országába(: Ha érdekel mik történnek velem, olvass bele!(: szép napot!

Friss topikok

  • Sziémi: Ez egy trip! :D (2012.02.19. 19:39) 1 hónap
  • Sziémi: :) (2012.02.19. 19:38) Nem tűntem el
  • thefacebook: Köszönöm a választ. Az is egy nagyszerű megoldás, hogy ide raksz be képeket. (2012.02.19. 18:18) A hét tanulságai
  • fannimumu: sármja a haja:)) (2012.01.20. 10:01) Pilot

Címkék

1 hónap

2012.02.19. 19:04 dorka.rotterdamban

 Már egy hónapja itt élek. Nem tudom, hogy ez sok vagy kevés, mindenesetre egy    forduló. Már itt is megszoktam, de azért sokat gondolok az otthonra. Nincs olyan nap, hogy ne jutna eszembe a Rózsa. Lehet ez beteges, de csak most jöttem igazán rá, hogy mennyire szeretem, és mennyire szeretek ott élni.

Persze a Rózsán kívül rengeteg más is hiányzik. De ezek közül is kiemelkedik a jó magyar kaja(: Egyszerűen nem is értem magam, hogy mi van velem, mert hát nem vagyok egy nagy bélpoklos, de mostanában folyton csak a jó megszokott magyar ízekre tudok gondolni.

A héten volt egy International Ceremony est az itteni cserediákoknak, amit összekötöttek egy vacsorával. Hát... ez a holland konyha szörnyű. Nem vagyok válogatós, és a hagymán kívül kb. mindent megeszek, de ez tényleg nem jó. Van valami kolbász-és virsli egyvelege amit imádnak, és ilyen brokkolis pürével esznek.... hát nem jó. A "leves" valami ocsmányság....ja és a hering. Amit a fejed felé kell emelni és úgy nyersen kell becsúsztatni a szádba....fúúj.

Persze a sajtok jók, és Meki itt is van... de akkor is. A jó kis Csülök pékné módra..., jaj Szabcsi, ugye mennyit ettem az utolsó időszakomban otthon?(:

Szóval kedves barátaim akiknek nagyon hiányzok otthon(: Nem venném zokon ha küldenétek valamit fénypostán vagy valahogy(:

A másik nagy szívfájdalom a kávé. Otthon ugye ott van Endre(kávéfőző) nekem, aki szintúgy nagyom hiányzik...merthogy itt csak kávépárnát lehet kapni. Akinek meg nincs kávéfőzője( lásd nekem) hát az sajna így járt. Lehet venni egyfajta instant kávét ami pocsék és ennyi. Vagy nagyon rossz helyen keresem, de nincs itt 3 az 1-ben kávé. Ez már annyira szíven ütött, hogy megkértem Anyát, hogy küldjön, mert nem bírom. De tényleg.

Egyébként ha így valaki egy hónap után megkérdezni, hogy olyan-e mint amit vártam, nem tudnám a jó választ.

Olyan hirtelen kellett kijönnöm, otthagynom a vizsgaidőszak felét, és hip hop itt teremni, hogy igazából gondolkodni sem volt időm, hogy mit várok az ittléttől.

Annyi biztos, hogy temérdek időm van. Ez eléggé furcsa mivel otthon minden nap 6:20kor kelek, és kb. este 6-ig nem vagyok otthon.... itt pedig.... délben kelek fel....

Az az igazság, hogy eléggé elhagytam magam, ez igaz, de azért pont mert otthon mindig mennem kell... két suli mellett az ember a legkevesebbet az alvásból tudja lelopni. Itt pedig van 3 órám a héten... ráadásul most még az idő sem jó, úgyhogy nagyon kirándulni sem mozdulunk még ki...

Ez egy ideig jó, de utána elkezdd idegesítővé válni. Úgyhogy egy hónap után, csinálok magamnak normális napirendet, valami rendszert és elkezdek visszarázódni az életbe. Már otthon is elkezdődött a suli, úgyhogy már erre sem foghatom rá. Bár.. amíg Ti vizsgáztatok, én már "dolgoztam" itt(: 

Jó ez az Erasmus, csak észnél kell lenni. Mert ha nem figyelsz , akkor könnyen elszalad veled a ló... ami addig jó amíg kint vagy, de amikor haza kell majd menni, kín-szenvedéssé válhat annak aki nem figyelt oda. Mert minden elérkezik a végéhez egyszer, ezt nem szabad elfelejteni.

Most van otthon az Erasmus pályázási időszak, és kaptam pár levelet ismerősöktől akik érdeklődnek. Én mindenkit bíztatok, mert tényleg, hihetetlen élmény, és lehetőség, de tényleg csak azok vágjanak bele, akiket otthonról tudnak támogatni, mert az a pénz amit az iskola ad, főleg ilyen drága országba mint Hollandia-sajnos édeskevés. A szállásra sem elegendő.

Mostmár kezdem érezni az €-t. Már nem kell állandóan átszámolnom, hanem már ráállt az agyam az euróban gondolkodásra.  Már az árakon sem borzongok annyira, egyszerűen beletörődik az ember, hogy itt máshogy működik mint otthon.... pont valamelyik nap találtam az egyik zsebében a táskámnak 1500 Ft-ot, szerintem még a reptérről maradt.... Ez hozzávetőleg 5 €. Ennyi pénzből otthon egy ebédet simán lehet venni sőt még marad is pénzed. Hát itt, ha meleget akarsz enni ennyiből nem igazán, vagy csak éppen hogy.

Mondtam, hogy teszek be képet, de nem nagyon fotóztam semmit a héten.. tehát majd legközelebb.

Mindenkit puszilok aki otthon van, ne felejtsétek el, hogy hiányoztok(:

szép napot(:

 

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkarotterdamban.blog.hu/api/trackback/id/tr644135604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása