HTML

Holland kaland by Dorka

Otthon hagytam a két sulimat és eljöttem fél évre a sajtevők, tulipánok, fapapucsok , csatornák és a vicces sütik országába(: Ha érdekel mik történnek velem, olvass bele!(: szép napot!

Friss topikok

  • Sziémi: Ez egy trip! :D (2012.02.19. 19:39) 1 hónap
  • Sziémi: :) (2012.02.19. 19:38) Nem tűntem el
  • thefacebook: Köszönöm a választ. Az is egy nagyszerű megoldás, hogy ide raksz be képeket. (2012.02.19. 18:18) A hét tanulságai
  • fannimumu: sármja a haja:)) (2012.01.20. 10:01) Pilot

Címkék

Amsterdam-ahol minden megkapható

2012.01.29. 14:22 dorka.rotterdamban

Igen, a cím tükrözi mi a helyzet, bár ez igazából itt egy mondás.... 

Nem akarok több szendvicset látni!! Komolyan. A hollandok állandóan azt esznek, mindegy, hogy reggeli ebéd vagy épp vacsora van. Komolyan mondom, ennyi kenyeret enni már beteges. Gyorsan le is szokok róla, mert már nem bírom, vásároltam, úgyhogy főzni fogok.

Az elmúlt pár nap főként az iskoláról meg a bulikról szólt. Az órarendem elég laza, van órám hétfőn kedden meg  kéthetente csütörtökön. Azt hiszem belerokkanni nem fogok.(: Ezen felül a héten eléggé sok "social drinking"-en vettem részt. Na hát kb. ez az Erasmus élet, minden megy mint a karikacsapás. 

Egyre jobban megismerem a többieket, és nagyon érdekes hallani, hogy máshol hogyan megy az élet. Számtalan különbség van az országok között. Akár csak az oktatás vagy a mindnnanapi élet szintjén. De újból meg kell állapítanom, hogy Magyarország eléggé szigorú oktatás szinten. A portugál barátnőm pl. 15 éves kora óta nem tanult matekot, mert náluk akkor kell eldönteni, hogy milyen irányba akarja terelni az életét, és ha az a humán, akkor onnantól kezdve viszlát matek óra. Nem tudom. Valószínű 15 évesen nagyon örültem volna ennek, de most ha így visszagondolok-bár igaz,hogy már egy kétoldalú egyenletet sem tudnék megoldani- azért nem volt olyan rossz az a matek érettségi....

Van a szingapúri barátom Jun-ez az európai neve(: mert van neki otthoni is amit sem leírni sem kimondani nem tudnánk(:. A srác szerintem 18 évesnek néz ki. Sajnálom, nem tehetek róla, de mint általában az európaiak számára az ázsiaiak mind olyan egyformának és fiatalnak tűnnek. Hát ő nem 18 éves, hanem 24. De komolyan, ha látnátok, ti is azt mondanátok. Szingapúrban kötelező a katonaság. Ez a srác is csak azért most csinálja a jogot mert 2 évet volt katona. 

Persze itt is megtalálható a tipikus jogász fajta. A srác a kezembe nyomta a névjegyét, és bár még csak a 3. évet csinálja már rendelkezik európai, amerikai, és mostmár holland telefonszámmal is na meg a jogász allűrökkel..... Igen, ez mindenhol így van.

Viszont tegnap volt az Amsterdam-trip. Hát igen, Amsterdam tényleg az a hely ahol mindent lehet... Ugye tudjuk, hogy ez a főváros, de a királynő nem itt él. Hát, mint jó főváros, ahová csak megy az ember, fű illatot érez. Komolyan. Főleg a Piros lámpás negyedben....ahol nemcsak a fő illat található meg, hanem a lányok is a kirakatban. Az idegenvezető azt mondta, nyugodtan nézzük meg őket, nem kell magunkat kellemetlenül érezni.... Hát azért nem éreztem magam hú de szuperül. Nem akarok arról fölöslegesen írni, vajon mi visz rá egy nőt arra, hogy ezt a munkát válassza, de szerintem csakis a pénz.

Viszont ami már tényleg hűűű az az, hogy a negyedben van egy templom. -Én nem vagyok nagyon vallásos,  de amikor Lady Gaga Bad romance című zenéjét játszották a templomi harangok, na akkor kicsit sokkot kaptam... jó lehet ez csak nekem sokkoló de....ja és hát persze "kávébolt" egymás hegyén hátán de hát ez már a landscape része. 

A másik ahol voltunk az a Heineken múzeum. Mint tudjuk, Hollandiában készül a híres sör, aminek egy teljes múzeumot szentelnek persze kóstolóval. Elég legyen annyi, hogy jól éreztük magunkat itt, (: sőt, még vettem is magamnak egy névre szóló üveg Heinekent(: Akik jönnek hozzám látogatóba ide mindenképpen eljövünk megint(: Másra sajnos nem volt idő, de hamarosan újra visszamegyek, hiszen meg kell néznem Van Gogh-ot!  Nem emlékszem meséltem e már, de április végén ünneplik a királynő szülinapját. Ilyenkor az egész ország narancssárgába öltözik(nemzeti szín) és kivonul az utcára. Na szerintem ilyenkor biztos Amsterdamban leszünk mert ez tök jó móka(:

Amsterdam vége az lett, hogy beteg vagyok. Megfáztam, fáj a torkom. Pedig már megvan az új bringám és azt hittem ma megyek vele egy kört a városba, de ehelyett fekszem az ágyban. 

Remélem hamar meggyógyulok, mert holnap jóga edzésre megyek az egyik szingapúri lánnyal meg Norával, a barátnőmmel.

Milyen a vizsgaidőszak vége?? vagy majdnem vége? Puszi nektek!!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkarotterdamban.blog.hu/api/trackback/id/tr973968163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása